Information

Hvad har du brug for hjælp til?

  • Forskelligt tidspunkt på billet iht. køreplan

    Det er altid tidspunktet på din billet, der er gældende. Dette hænger sammen med, at vi i perioder indsætter ekstra afgange eller tilpasser køretiderne ekstraordinært, eksempelvis i forbindelse med højtider og skoleferier. Derfor; husk at tjekke afgangstidspunktet på din SMS-billet.

  • Afgangen jeg leder efter findes ikke på siden?

    Vi bestræber os på at lægge afgange op i god tid. Vi kan dog ikke altid garantere, at afgange længere ude i fremtiden end 4 uger, vil være at finde på siden.

  • Bagage

    Billetten er inklusive 25 kg bagage fordelt i max. 2 tasker. Derudover er der mulighed for at tilkøbe 25 kg ekstra. I forbindelse med eksempelvis julen, hvor mange har meget bagage med, er den tilladte grænsevægt før tilkøb 20 kg.

  • Strømstik (faciliteter i bussen)

    Vore egne busser er alle udstyrede med strømstik for hvert ca. fjerde sæde. I busser vi lejer ind, kan der være lidt færre. Som udgangspunkt har alle busser endvidere flysæder, toilet, fodstøtte, mv.

  • Ændring af billet

    Billetter ændres ved først at afbestille billetten (hele købet) og efterfølgende bestille den billet, man skal bruge i stedet for. Når du afbestiller billetten får du tilsendt et tilgodebevis på den mailadresse du oplyste ved bestilling. Brug tilgodebeviset ved betaling af den nye billet. Har du fx bestilt 4 billetter, men skal afbestille én af dem, er du nødt til at afbestille alle 4, hvorefter du benytter tilgodebeviset til at betale de 3, du skal bruge. Det resterende beløb på tilgodebeviset, kan bruges ved senere bestilling eller udbetales mod et gebyr på kr. 25.

  • Afbestilling af billet

    Du kan indtil 2 timer før afgang afbestille online her: "Afbestilling af billet". Ved afbestilling modtager du et tilgodebevis i form af en kode. Denne kode kan bruges ved fremtidige bestillinger hos os.

  • Tilgodebevis

    Et tilgodebevis er en automatisk genereret kode, der består af tal og bogstaver. Tilgodebeviset er tilknyttet det mobilnummer, som den oprindelige billet blev bestilt under. Tilgodebeviset kan kun bruges sammen med dette telefonnummer. Du kan til enhver tid få oplyst saldoen på dit tilgodebevis ved at sende en mail til info@rute700.dk, hvor du i emnelinjen skriver "Saldo + tilgodebeviskoden". Tilgodebeviser er gyldige 3 år fra udstedelsen.

  • Billetter

    Hos Rute700.dk, skal du kun bruge den billet, som du har fået tilsendt pr. SMS. Du kan naturligvis også bruge den mail du har fået tilsendt. Den fremvises ved indtjek til chaufføren. Har du bestilt en studie- eller pensionistbillet fremvises gyldig ID til den respektive billettype samtidigt.

  • Billetpriser

    Når du bestiller en billet på en given afgang, vil systemet altid foreslå den lavest mulige pris. Vi oplever sommetider, at folk ringer og spørger, om de kr. 29,00 er et administrationsgebyr. NEJ! I systemet er indlagt, hvad vi kalder bonusprisrejser. Det vil sige, at du kan være heldig, at systemet foreslår dig en billet til kr. 29,00, 39,00 eller 49,00. Disse priser er særpriser, og du har været heldig at ramme én af bonusbilletterne :) Tillykke! Generelt gælder dog listepriser. Nogle afgange har billigere billetter, og som skrevet tidligere, foreslåes altid billet til lavest mulige pris på pågældende afgang.

  • Studerende eller pensionist

    Har du bestilt en studie- eller pensionistbillet skal du kunne fremvise gyldigt ID til den respektive billettype. For studerende gælder, at du skal have et gyldigt studiekort. Dvs., at du skal være startet på dit studie. Alternativt kan medbringes en udskrevet indskrivelsesbekræftelse kombineret med billede-ID også her gælder det, at du skal være startet på dit studie. For pensionistbilletter gælder, at du skal kunne dokumentere med billede-ID, at være mere end 65 år. For førtidspensionister gælder, at der skal medbringes førtidspensionistbevis samt gyldigt billede-ID. Førtidspensionistbevis kan rekvireres hos din kommune.

  • Har du ikke modtaget din billet eller tilgodebevis?

    Vær sikker på at vores emails ikke havner i din spam-mappe. Hvis din email udbyder (f.eks. Hotmail eller Gmail) tror, at vores emails er spam, vil de ikke ende i din indbakke, men derimod i en speciel spam-mappe. Du kan altid finde disse emails i dit email system.

  • Hvor kører busserne fra?

    Du kan se alle busholdepladserne/stoppesteder samt links til kort over områderne her: Rute700.dk's stoppesteder.

  • Kvittering

    Kvittering for køb fremsendes pr. mail. Bemærk der ikke svares moms af rutebusbilletter.

  • Rabatter

    Der ydes rabat til børn under 12 år ledsaget af voksne. Rabatter kan ikke kombineres. Det vil fx sige, at en studerende ikke gratis kan få børn med på en studiebillet. Det vil også sige, at pensionister ikke kan få børn under 12 år gratis med på en pensionistbillet.

Kontakt Rute700

Vi kan kontaktes på telefonen:

Mandag - Fredag fra kl. 09:00 til 17:00.
Lørdag Lukket.
Søndag Lukket.

Bemærk: Du kan kun bestille billetter online her på hjemmesiden.

OBS: Vi kører kun ruter du kan finde i køreplan eller under bestil. Hvis din by ikke er der, er det fordi vi ikke kører!
Hvis du skulle have en forespørgsler på ruter eller nye tiltage, er du velkommen til at skrive en email til nedenstående mail adresse - Tak.

+45 27 27 00 00
info@rute700.dk

Læs mere om Rute700.dk

OK Vi anvender cookies til at huske dine indstillinger. Nogle tredjepart-cookies bruges til besøgs-statistik.
Læs mere om vores cookie-brug.